Vanessa Gun v Prešove – legendárny koncert 1998

Našla sa reportáž.

Electro vs. Rock - plagát
Electro vs. Rock - plagát
Na viacerých miestach som narazil na to, že koncert už vtedy elektronickej legendy Vanessa (v tom čase Vanessa Gun, po spojení s Gun Dreams) v prešovskom amfiteátri v roku 1998 bol... . Legendárny.

Jedinečný, nezameniteľný a legendárny. V tomto duchu sa o ňom píše v súčasnosti (skúste gúgliť, presvedčíte sa sami). Vtedy mi došlo, že... Veď som tam bol, možno nájdem reportáž. A našiel som.

Mimochodom, aj Gun Dreams v Prešove som videl, v raných deväťdesiatych (1992) na v podstate utajenom koncerte. Tam som sa zoznámil s Petrom Růžičkom, ktorý následne pomohol pretlačiť kapelu Strecha v Čechách, ale to je iný príbeh.

Takže k reportáži Elektro vs. Rock s Vanessou Gun (ako foto je použitý obal z jej vtedajšieho albumu, z koncertu snímky nemám) a spol. , aj s pôvodným titulkom.
(Aktualizácia: Náhodou sa v rovnaký čas podarilo násť foto Worm´s Coke, tak ho pripájam a ako titulnú fotku dávam plagát, ktorý mi dal Marky z tejto kapely.)

Celý text je v pôvodnej podobe, neupravovaný.

Na amfiteátri sa strhlo elektro - rockové peklo

Pred týždňom vystúpila na koncerte ELECTRO vs. ROCK česká legenda Electronic Body Music Vanessa Gun, spolu s ďalšími skupinami, na prešovskom amfiteátri. Zišla sa tam asi tisícka priaznivcov kvalitnej hudby, a koncert sa naozaj vydaril. Výťažok zo vstupného, ktoré bolo iba 25 korún, išiel na účet Nadácie pre demokraciu regiónu Šariš.

Ako prvá vystúpila na pódium dlhoročná prešovská skupina Gagas. Na poste speváka sa objavil Maťo Kolozsy, bývalý líder skupiny Strecha. Nový program Gagasu sa niesol v rámci osvedčených intencií skupiny - tvrdá hudba s dôrazom na gitary, skvelé využitie huslí, priam mystické texty. Spevákovi hudobná pauza očividne prospela, a Gagas ocenilo aj publikum. Ďalšou kapelou bola 67th Harlem. Tí sa na tento koncert so svojim tancovačkovým repertoárom nehodili. Worm ´s Coke, to už bolo iné kafe. Ich posledný bardejovský koncert sa im príliš nevydaril, tentokrát im to vyšlo na 100%. Ich tvrdý elektronický rock, podporený stroboskopom (ten použila už len Vanessa Gun) sa ľuďom páčil. Vo výbornej forme bol tentokrát aj frontman Marky. Ďalšími účinkujúcimi bola trnavská elektronická dvojica K. I. F. O. T. H. Svojou muzikou so skvelými samplami vyvolali rozporuplné reakcie publika. Ich vystúpenie však bolo prepracované a zaujímavé, nie nadarmo im má v krátkom čase vyjsť prvé cédečko v USA. Najväčšou bombou koncertu bolo vystúpenie zoskupenia Leicheband. Ako už názov tohto bandu napovedá, hlavnou osobnosťou na pódiu bol legendárny spevák legendárnej Strigy (tá dnes hrá pod názvom Frown) zvaný Leiche. Leicheho sprievodnú skupinu tvorili muzikanti z kapiel WAYD a Frown. Leiche sa na pódium dostavil na motorke a predviedol šou, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani Lemmy, Ozzy Osbourne a Alice Cooper dokopy v čase svojej najväčšej slávy. Búrlivú metalovú atmosféru osemdesiatych rokov privolal exhibicionista Leiche na dosky prešovského amfiteátra. Po tomto skvelom vystúpení mala ťažkú pôdu aj Vanessa Gun. Tento projekt vznikol zlúčením dvoch českých skvelých elektrokapiel - Vanessa a Gun Dreams. Tvoria ho dvaja klávesisti a spevák. "Tak my tady máme hrát pro nějakú politickou stranu, proti nějakýmu boxerovi co vám tady vládne? Tak dobře, tak my zahrajem, " zahájila Vanessa Gun svoje vystúpenie. Tvrdá, ale príjemná muzika sa niesla amfiteátrom. Prešovským divákom sa po dlhšom čase dostalo fantastickej a kvalitnej Eletronic Body Music. Ďalšie detaily: Ako už je zrejmé z nášho článku, koncert podporila Slovenská demokratická koalícia. Podľa organizátorov, žiadna iná strana ho nebola ochotná podporiť. Hlavným organizátorom koncertu bolo Rock Café Netopier. Po vystúpeniach skupín sa ľudia mali možnosť baviť ešte na Adrenaline Party BG Markyho. Moderátorom podujatia bol gitarista WAYD-u Čigo, ktorý ho spestroval "krajíčkovsko-štachitkovskými" básničkami, a do varu priviedol publikum aj počas prítomnosti kandidáta SDK Jozefa Kužmu. Pivo stálo 15 korún. A vstupné bolo naozaj iba 25 korún.

Hudobná rok 1998 v Prešove: https://www.frenky.sk/clanok/129/hudobny_rok_1998_v_presove_a_okoli.html

• Vanessa Gun
    Vanessa Gun