dnes je Piatok - 29. marec 2024 - Miroslav | zajtra Vieroslava

Recenzie

strana 7 / 9
  • Pětník zpívá v botách snů

20.9.2004 | čítané: 18324 krát | Celý článok...

Pětník zpívá v botách snů CD, Good Day Records - Jiří Mašek, 2004, 43:57 Keď sa povie vokálno-inštrumentálna skupina, nie je to nič iné než archaický výraz pre normánu kapelu. Na skupinu Pětník však toto označenie neplatí. Ide totiž o čisto vokálnu kapelu. Asi vás chytá hrôza pri predstave pustiť si celé cédečko s takouto hudbou.

• Elektrick Mann – Zhorovy streety

27.4.2004 | čítané: 19219 krát | Celý článok...

Elektrïck Mann – Zhorovy streety (CD, Crystal production, 2003) O kapele Elektrïck Mann som nikdy predtým nič nepočul. Až kým sa mi nedostalo do rúj druhé CD „Elektrického pána“ nazvané Zhorovy streety. A je to naozaj sila... Vydavateľstvo Crystal Production uvádza Zhorovy streety ako „nový studiový počin HIPHOP-HC-PUNK grázlů z Valmezu“, prípadne ako „nový studiový počin alko průserářů z Valmezu“. Nemýli sa. Elektrïck Mann nie je žiadna prechádzka ružovou záhradou...

• Liveevil – Lines

24.4.2004 | čítané: 18169 krát | Celý článok...

Liveevil – Lines (demo 2003) Zoskupenie Liveevil z Hranic na Moravě pustilo nie tak dávno do sveta prostredníctvom Crystal štvorskladbové cédečko s názovm Lines (2003). Základná charakteristika albumu – jungle-rock, je pomerne presná, aj keď trochu zúžená. Zo stroja sa v priebehu necelých 17 minút linú tóny, pri ktorých sa človek cíti, ako v nejakom poriadnom klube.

• Chiki liki tu-a – Choďte sa hrať pred vlastný vchod

9.2.2004 | čítané: 21653 krát | Celý článok...

Chiki liki tu-a – Choďte sa hrať pred vlastný vchod CD, Millenium Records & Publishing, 2003, 43:10 min. Prešovskí Chiki liki tu-a prišli na trh so svojim tretím album. Po debute Chiki liki tu-a (nazývanom aj Nezatváraj Milan dvere) a dvojke Budeš musel vlasy na blond prefarbil (obidva pôvodne len kazetové albumy vyšli neskôr na súhrnnom 2CD Kysak) vydali album Choďte sa hrať pred vlastný vchod, ktorý je zo všetkých troch najvydarenejší.

• Znouzectnost (ZNC) - mikrorecenzie

10.6.2003 | čítané: 20992 krát | Celý článok...

Plzenský súbor Znouzectnost patrí medzi najpozoruhodnejšie a najplodnejšie zjavy českých hudobných vôd. Do širšieho povedomia sa skupina dostala začiatkom deväťdesiatych rokov skrz sampler Punk´s Not Dead, popevok „bylo nebylo...“ si pospevoval kdekto. Slušnú predajnosť mala aj prvá oficiálne vydaná LP (doslova platňa, ako jediný nosič od ZNC vyšla na vinyle) Ukolébavky pro ne/v/hodné loutky. Po rozdelení ČSFR sa aktivita tejto formácie sústredila na západnú časť bývalej federácie, kde dosiahla značné úspechy, na Slovensku sa na Znouzectnost začalo pomaličky zabúdať. A to je škoda...

• Zóna A - Potopa

26.5.2003 | čítané: 22269 krát | Celý článok...

Zóna A - Potopa Inflagranti Records, 2002 (reedícia) Vydavateľstvo lídra Zóny A Inflagranti Records (s koníkom v logu) konečne vydalo dlhoočakávanú reedíciu prvej LP Zóny A Potopa. K reedičnému CD som sa dostal výmenou za LP priamo s Koňýkom - predsa len, vinyl je vinyl a ´čierna´ platňa je cennejší artefakt než kompakt.

• Psí vojáci - Live I & II

27.3.2003 | čítané: 18611 krát | Celý článok...

Psí vojáci - Live I & II Black point music, 2002 (reedícia), 48:51 a 52:40 Black point music vydal reedíciu výborného dvojcédečka legendárnych pražských Psích vojákov. Konečne sa teda toto dielo z roku 1993 znovu dostalo na pulty, keďže originál bol už prakticky nezohnateľný. A 2CD skutočne za to stojí, Psí vojáci boli v tom čase vo vrcholnej forme, ale k tomu sa ešte dostaneme.

• Imunita - Zdanlivá sloboda

18.3.2003 | čítané: 18639 krát | Celý článok...

Imunita - Zdanlivá sloboda CD, vlastným nákladom, 2002 Dobré CD. Táto jednoduchá charakteristika mi ako prvá zišla na um, po niekoľkonásobnom vypočutí si prvého albumu punkovej kapely Imunita.

• Elektrobus - Nedefinitivní

22.11.2002 | čítané: 18450 krát | Celý článok...

Po „Zlatom fonde českej alternatívnej scény“ pravidelne siaha české vydavateľstvo Black Point Music. Jeho šéf Oldřich Šíma „zdedil“ podzemný katalóg mapujúci túto českú scénu od Mikoláša Chadimu. Po kazetovom vydaní uviedol na trh aj CD prvej Chadimovej skupiny (ak nerátame Inrou, Yellow Defekt či niekoľko obskurných študentských spolkov) Elektrobus.

• Chór vážskych muzikantov - CD´s 14 a 11

14.11.2002 | čítané: 20147 krát | Celý článok...

Máte radi Bez ladu a skladu? Najmä ich rannú tvorbu? Chýbajú vám? Sú pre vás Parné valce už prisilnou komerciou? Nepozdáva sa vám Neuropa? Tak potom rozhodne siahnite po Chóre vážskych muzikantov.